BIR GUN HERKES 15 DAKIKALIGINA BURAYA MOTTO YAZACAK /JUNE 2010

"fenomensin lan sen!"

19 Şubat 2010 Cuma

"zemfira'yı tanımak"

[evet soul kitchen ikinci konuğunu da iftiharla takdim eder efenim.. leziz bir müzik post'u ile DecisionS teveccüh etti, teşekkürler sevgiler saygılarr nümayişşş galeyaaannn... lafı uzatmıyorum ve decisions'ı stüdyoda yakaladık magazinliğiyle bitiriyorum. öptm kib bye. ulan nasıl yazasım var bu ara ama acaip yoğun oldum bir kaç gündür. neyse döncem ben size :P]


Zemfira Talgatovna Ramazanova, Talgat kızı Zemfira 76 da Ufa da doğar. Ufa Başkortostanın başkenti, şahsen bulundum, gerek kültür gelişmişlik gerekse eğitim gelir açısından Rus Federasyonunun en güzel şehirlerinden biri,nüfus Tatar ve Başkırtlardan oluşuyor.

***

5 yaşında müzik okuluna kaydolur 7 yaşında ilk bestesini yapar. Abisi Ramil'in etkisiyle Rock müziğiyle tanışır. Başarılı bir basketbolcudur aynı zamanda, Rus yıldızlar bayan basketbol takımının kaptanıdır. Klasik müziğe olan etkisi azalır o zamanlar revaçta olan Rus gruplarının şarkılarını cover ederler arkadaşlarıyla birlikte. Bunlardan biri de Kino'dur. Benim en sevdiğim gruplardan biri aynı zamanda ve tanıması ve ününün yayılmasında Kino şarkıları şok önemli bir yer tutar düşüncesindeyim.





Basketbolla müzik aynı anda yürümez, annesinin de ısrarıyla tekrar müziğe yönelir, piyano ve şan eğitimi alır, dereceyle mezun olur.
***




Ufa radyosunda ses mühendisi olarak iş bulur, aynı zamanda kendi şarkıları üzerinde çalışır.
Okuldan tanıdığı arkadaşlarıyla Zemfira'yı kurar, Ufa'da birçok yerde sahne alırlar.
Demolarını birçok yere gönderirler, sonuçta Moskovalı Rock grubu Mumiy Troll'un kurucusu Ilya Lagutenko tarafından keşfedilirler.
***




99 da Zemfira albümü yayınlanır. Rock müziğine aç ve Batıya göre oldukça kapalı kalmış Rus toplumu tarafından adeta sünger gibi emilirler.
Kino'dan sonra bu kadar ses getiren başka bir grup olmamıştır.
Küçük bir ayrıntı, 90 da solistleri Victor Tsoi'un bir araba kazasında hayatını yitirmesi Kino'nun sonu olmuştur.
Ayrıca bir Rock grubunun solistinin kadın olması kapitalizme yeni yeni açılan Ruslara çok yabancıdır. Zemfira birçok kadın programına katılmış tipik evkadını sorularına maruz kalmıştır.
"neden makyaj yapmıyorsun?"
"kocan var mı?"
"genç bir kızsın , bu depresyon nedir?
"yemek yapmayı biliyor musun?"
Zemfira zeki bi hatundur; " araba bile tamir edebilirim neden yemek yapamayım?"
***
Cinsel tercihi spekülasyon konusu olsa da bu bizi hiç ilgilendirmez, ancak bilmek isteyenler için yazıyorum. Şarkı sözlerinden dolayı bu çıkarıma varılmıştır, söz konusu olan parça Sneg (KAR) dir. Zemfira özel yaşantısını hep özel tutmuştur.

Sneg (Snow)

I burst into your life, and you freaked out.
I wanted love and u didn’t want.
May be I’m saying something wrong?
U are silent. But listen to me!
I’m giving u a star, selling my soul…
Use ur ears!
I dreamed so, that ppl could think in a different way…
Uhm… ill-luck, I got myself under the distribution.
The first snow is there but even IT is useless.
God, I’m a cynic and u are talking about a soul!
Don’t harm my ears!

I realize: conversation is useless
I don’t wanna argue with u.
Do u believe? No… u even KNOW it.
U can fly down, fly away or get tired flying…
U can leave or stay…
But u are melting! Snow…

40 minutes were as short as a phrase “see u 2morrow”
the snow is on the boots and the utter lie in the eyes.
I’m so tired… what did u want? Do u know? …not…
Evidently there was something…
and that’s why u are playing the fool tensing me.

I realize: conversation is useless
I don’t wanna argue with u.
Do u believe? No… u even know it.
U can fly down, fly away or get tired flying…
U can leave or stay…
But u are melting! Snow…

Suzanne Vega'ya mı benzettiniz? ıııh bence alakası yoktur :)

***






Günler geçer Zemfira artık ünlüdür. Rammstein, Queen, eski Rus primadonnaları ile çalışır.
Önce Moskovaya yerleşir,felsefe okur, son olarak bildiğim Londrada yaşadığı.
Albümlerine devam eder. Şarkıları değiştirmeye bayılır, live kayıtları orjinalinden o kadar güzeldir ki ilk defa duymuş gibi şaşırırsınız.
Nitekim, aşık olunacak ama uzak durulması gereken melankolik kadınlardandır. Mutlak surette bilinmesi gereken bir müzisyendir.

Live kayıtları bir başka güzeldir, ilk olarak bir TV programından başlayayım, bir Kino cover ı . Kalite düşüm ama altyazı var ;)









Macho









Сказки (Tavsiye)









Samolet-Uçak Bu da benim en sevdiğim , Live version









ilginizi çeker de albümleri isterseniz

ftodecide@gmail.com

18 yorum:

jewel dedi ki...

süpermiş videolar. ben bilmiyordum bunu mesela. :/
ayrıca baya baya özenilmiş yazıya, blue jean şeysi gibi olmuş, ay laykit :)
(benimki gibi aceleye gelmediği belli yazının:p)

UykusuZ dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
dereotundannefretederim dedi ki...

Kuzu:
Haklisin yazi gayet leziz.
Haksizsin seninki de superdi. Ama yok aceleye geldi diyosan, sahalarda tekrar gormekten kivanc duyarizz

UykusuZ dedi ki...

iyi de yavrucum sen bunun başını yemişin? başa ekle bakiimm

Zemfira Talgatovna Ramazanova, Talgat kızı Zemfira 76 da Ufa da doğar. Ufa Başkortostanın başkenti, şahsen bulundum, gerek kültür gelişmişlik gerekse eğitim gelir açısından Rus Federasyonunun en güzel şehirlerinden biri,nüfus Tatar ve Başkırtlardan oluşuyor.
***
5 yaşında müzik okuluna kaydolur 7 yaşında ilk bestesini yapar. Abisi Ramil'in etkisiyle Rock müziğiyle tanışır.
Başarılı bir basketbolcudur aynı zamanda, Rus yıldızlar bayan basketbol takımının kaptanıdır. Klasik müziğe olan etkisi azalır o zamanlar revaçta olan Rus gruplarının şarkılarını cover ederler arkadaşlarıyla birlikte. Bunlardan biri de Kino'dur. Benim en sevdiğim gruplardan biri aynı zamanda ve tanıması ve ününün yayılmasında Kino şarkıları şok önemli bir yer tutar düşüncesindeyim.
Basketbolla müzik aynı anda yürümez, annesinin de ısrarıyla tekrar müziğe yönelir, dereceyle mezun olur konservatuardan.

dereotundannefretederim dedi ki...

:)) ufak tefek hatalar oluyor tabi :)))
tamamdııırrrrr...

Yesari dedi ki...

bu transfere çok sevindim...sahipleri geri gelsin tabii..tek dileğim bu... ama seni de okumak zevkli olacak...

okanitto hareketi engellenemiyor..:))

Yesari dedi ki...

bu transfere çok sevindim...sahipleri geri gelsin tabii..tek dileğim bu... ama seni de okumak zevkli olacak...

okanitto hareketi engellenemiyor..:))

Yesari dedi ki...

bu transfere çok sevindim...sahipleri geri gelsin tabii..tek dileğim bu... ama seni de okumak zevkli olacak...

okanitto hareketi engellenemiyor..:))

Yesari dedi ki...

bu transfere çok sevindim...sahipleri geri gelsin tabii..tek dileğim bu... ama seni de okumak zevkli olacak...

okanitto hareketi engellenemiyor..:))

dereotundannefretederim dedi ki...

yesu evet gerçekten seviyosun sen bu mutfağı, 4 kere yazdığına göre :P

ayrıca sen "bidaha yazamamaktan korma" gel gir mutfağa.. film yazmazsın ama müzik yaz, yemek yaz aşk yaz aşk.

Yesari dedi ki...

acımızı mı paylaşıcaz burada:)) tüm WW ve J sevenler bir çatı altında toplanıp...ben onların hırkasının bir ilmeği olaamaaaaammm..baak yinee hatırlattın acımııııı..:((((((

dereotundannefretederim dedi ki...

yesum yok öyle bi'şey. bu konuda artık üzgün surat istemiyorum.. çok hevesliydik çok, burayı açarken. ben üzgün olsam da blog üzgün olmayacak artık. gittiği yere kadar..

arada konuk alıyorum artık.. şereflendirirsen sevinirim sadece.. bakma sadece dediğime, severim sadeliği de ondan, yoksaaa coşarım keyiften

Yesari dedi ki...

peki o halde.. aklımda.. üzerimdeki ölü toprağını atar atmaz yazıyorum...

sanat filmi izlemek gerek şimdi:)))

Yesari dedi ki...

peki o halde.. aklımda.. üzerimdeki ölü toprağını atar atmaz yazıyorum...

sanat filmi izlemek gerek şimdi:)))

altın olan her şey parlamaz dedi ki...

eline sağlık DesicionS emek verilmiş bi yazı olmuş. sayende tanıdım ve sevdim Zemfira bacıyı. Machoyu dinleyemedim yalnız takıldı kaldı niyeyse.
bir sorum var; alttaki adrese mail atınca albümleri mi edinicez? öyle de bi kıyağın mı var? ben mi yanlış yordum yoksa?

UykusuZ dedi ki...

doğru anlamışsın söz gümüşse sükut altın kardeş. En kısa zamanda rapidshare e yüklerim mail atarsan adresi veririm, malum rapidshare, 5. id mi yedi adiler.

UykusuZ dedi ki...

Ayrıca, http://zemfira.ru/ adresine giderseniz son live albümü indirebilirsiniz, resme yıklamanız yeterli

Eliza Doolittle dedi ki...

Geçen hafta Türkiyede geçince magazin takibim sağlam oldu şükür..Istanbul Longtable'da meşhur Singing Chef vardı, aha da bizim mutfağın singing chef'i de yazmıııışş ;) Mis gibi de yazı olmuş engin musiki bilgisiyle Decimin...
Donecim, özledim kuzum yoktum buralarda ama yetişirim ;)