BIR GUN HERKES 15 DAKIKALIGINA BURAYA MOTTO YAZACAK /JUNE 2010

"fenomensin lan sen!"

1 Şubat 2010 Pazartesi

Pşşt barmen!

efenim aile buyuk olunca misafir eksik olmuyor, e tabi bas aşci olarak gorev bana dustu!
Pazar gunu yemek yapmak kadar guzel bisey var mi hem de gokkusagi altinda, belki vardir ama dun benim icin yoktu:)

menu soyle :

* Dugun corbasi (tavuk suyuyla)
* beef stroganoff
* tavuk sote (kırmızı et yemeyenler icin)
* Sade Pilav
* Rus Salatasi
* Yesil salata
* Havuc izgara (sarimsakli yogurt ile servis edilir)
* Kabak tatlisi

her zamanki gibi islem bicaklari bilemekle baslar. Malzeme et olunca keskin bicak sart bi de keskin olmayan bicagi ben neyleyim!

Et olarak Dana sokumu (beef rump steak) tercih ettim max %5 yagli, bu kesim daha cok biftek yapiminda kullanilir cokta lezzetlidir.

Etin kalinligina gore, iki uc kat olarak fleto olarak kesilir, daha sonra serit halinde etler dogranir. (seritlerin boyu tercihinize bagli). Seritler hazirlandiktan sonra duduklunun sepetine konur;15-20 dk buharla haslanir ( direkt suda haslamak hos olmuyor, tercih meselesi)



etler bir yandan haslanirken, firsattan istifade tavuklar hazirlanir.Tavuk tercihim kemiksiz but oldu, goguse gore daha yagli oldugu icin sote yaparken daha lezzetli oluyor. Tavuklar kuzbasi halinde dogranir, hazirda kaynayan suyun icine atilir, 10 dk yavas ateste haslanir (bu tavuk suyuyla corba yapilacak canim), daha sonra ayri bir tencereye alinir,. Diger tarafta vok ocagin uzerine konulur ve sogan ile sarimsak sote edilmeye baslanir. Tavuklarin uzerine istege balgi olarak cesitli soslar eklenebilir ben dark soy sauce tercih ettim, tavuklar bu sekilde tatlandirildiktan sonra, vokun icine eklenir. 10-15 dk soganlar ile sote edildikten sonra bir borcama aktarilir.  ve sogumasni diye firina konulur.



Tavuktaki pisirme yontemi izlenerek danalarda pisirilir. Fakat dana etinde sogan yerine kirmizi biber ve mantar konulur soteye, sote islemi bittikten sonra etler de firin kabina aktarilir ve ustu kasar peyniri ile kaplanarak 180 derece olan firinda 30 dk kadar tavukla birlikte pisirilir.



ha diceksin ki bu kadar yazdin servis etmeden once de fotograflarini cekseydin diye, maalesef olmadi 12 ac insana yetismek cok zor canim kardesim.

ama en guzel tarafi ne biliyor musun kardesim, yemek sonunda  silip supurulerek bos hale gelmis tabaklar :) yemegi pisiren icin en guzel tesekkur

afiyet olsun!  gelin beraber olsun :)


4 yorum:

Adsız dedi ki...

kısır yapmamışsın kardeşim, menüde gözüme çarpmadı, halbuki çok güzel yaparsın :)

dereotundannefretederim dedi ki...

pazar günü bayram havası olayı güzel de bu sendeki ellerine sağlık mevzuu daha bir güzelmiş kardeşim.. valla bravo..

Eliza Doolittle dedi ki...

Vaaaay J.cim pek etkileyicisin, ben 1 tencere kapuskadan ne felsefeler yazdim, senin menu evlere senlik olmus, harika ;)

.../J/... dedi ki...

is bolumu yaptik canim

ben ana yemekleri ELA da salata ve tatliyi halletti, sonra afiyetle yedik...