BIR GUN HERKES 15 DAKIKALIGINA BURAYA MOTTO YAZACAK /JUNE 2010

"fenomensin lan sen!"

24 Mart 2010 Çarşamba

yeşilçam çogzel bişey bence.. holivuğd gibi

selams

çok ara verdik di mi bu ara? "heeevveeeeeğğtt" dediğinizi duyar gibiyim. tamam bağırmayın geldik.. bir yoğun oldum bir sıkıntı bastı öyle geliyorlar gidiyorlar arada.

dün gece de tam sıkılayazıyodum ki alle'nin tivitiyle açtım tv'yi geçtim yeşilçam ödüllerinin başına.. evet böyle televizyon kapalı bilgisayar kapalı oturuyodum bildiğin.. şu ödül törenlerine bayılıyorum. ama yeşilçam'a gereken özeni göstermemişim.. oscar için günler öncesinden biyolojik saatimi sınayan ben, yeşilçam ödüllerinin yarısından başladım izlemeye..


gerçi yine alle'nin dediği gibi tören organizasyonu bir hayli zayıftı hacı..

beni enbe'nin karşıladı önce. meğer süper bir fikirle "en iyi film müziği" ödülüne aday olan müzikleri enbe orkestrası çalıyormuş sırayla.. abi neden yea! neden enbe çalıyor ki! bırakın abi adamlar kendileri gibi çalsın..

zaten en iyi müzik ödülünü "vavien"le alan atilla özdemiroğlu'nun dünyanın en kötü ödül konuşmasını yaptığı sırada da anlaşıldı ki enbe adaylardan birini farklı bi heriften çalmış. diğer aday erkan oğur'un değilmiymiş neymiş pek anlamadım atilla'nın konuşmasından ama işte oldu bi'şeyler. atilla çok farklı adam valla. yakından dinleme fırsatım olmuştu bi ara. 2-3 saat kadar film müziklerini anlatmıştı da hayran olmuştum. kafasında bi çok şey dolaşıyor belli oluyordu hemen.. ama dün gece cidden saçmaladı..

neyse gel zaman git zaman (çok komik lan bu geçiştirme sözü) bi baktım herkese ödül veriyolarlar neredeyse.. ulan bak yine hemen etiketlemeyeyim (işte yazımı zor kelime), biraz destek olayım naçizane diyorum ama herkesi memnun etmeye çalışan ödül törenlerinden nefret ediyorum.. sinema eleştirmenlerine baksan yok öyle bi'şey. bir film çok ödül aldı diye hakettiği baka bir kategoriyi de es geçip diğer adaylara ödül verilmiyor diyorlar ama asıl yok böyle bi'şey.. şöyle "geceye damgasını vuran" bir filmimiz malesef olamıyor. çünkü diğerleri küser..

neyse nispeten düzelttiler sona doğru.. "ulan 2500 kişi oyluyor bunu, nasıl şike yapılsın" dediğinizi duyar gibiyim. yahu iki dakika bağırmadan konuşamaz mısınız siz kuzum! tamam da kim ulan bu 2500 kişi.. 28 yaşıma geldim, hala ne bir anket sorusu denk geldi, ne bir araştırma grubuna aldılar ne de oylamaya katılabildik.. kimsiniz olm siz? nerde yaşıyorsunuz ne yiyor ne içiyorsunuz?


neyse.
en iyi görüntü yönetimini "hayat var" vermeyen ödül törenine kızmamak elde mi lan! erman toroğlu'nun bi lafı vardır "penaltı değil babası babası" der, heh işte öyle. görüntü yönetimi değil babası babası ulan. yazık.. "hayat var" en iyi yönetmeni aldı. en iyi genç yetenek de bu filmdeki rolüyle elit işcan'a verildi.. elit, törenden sonra çapkın can dündar'ın programına katıldı ve nasıl aklı başında konuştu, valla aferin annem.. bence "hayat var" en iyi ses ödülünü de almalıydı ve en iyi şarkı ödülünü de.. orhan gencebay'ın aklım takıldı'sı bence gayet uygun. ama ne yazık ki bu iki dal yeşilçam ödüllerinde yok. önümüzdeki törenlere bakıcaz artık.

en iyi film nefes'e gitti. haketmediler demeye kıyamıyorum ama daha iyisi varken bence hakedene verselerdi iyi olurdu.. yalnız "nefes" süper film bence. yönetmeni levent semerci
en iyi ilk film ödülünü hakederek aldı. o nasıl kameraydı kardeşim öyle.. başrol mete horozoğlu da müthişti bence. verselersi adama keşke. mert fırat da iyiymiş ama ben izleyemesem de çok sevmişler, o yüzden bok atmak istemiyorum..

*bence binnur kaya, engin günaydın'ın eltisi.. ikisi çok benzer konuşamıyor.

engin günaydın senaryo ödülünü aldı,binnur kaya da en iyi kadın'ı aldı vavien'le.. felan filan..

daha üçüncüsü yapıldı yeşilçam ödüllerinin,ilerde çok daha iyi olacaktır.

ödüllerin tam ve sıralı listesi yarın gazeteniz akşam'da dermişim, yok lan yok, aşağıda hemen, buyrun:

EN İYİ FİLM: Nefes: Vatan Sağ Olsun

EN İYİ YÖNETMEN: Reha Erdem-Hayat Var

EN İYİ KADIN OYUNCU: Binnur Kaya-Vavien

EN İYİ ERKEK OYUNCU: Mert Fırat-Başka Dilde Aşk

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU: Cemal Toktaş-Güneşi Gördüm

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU: Derya Alabora-Pandora'nın Kutusu

EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETMENİ: Soykut Turan-Güneşi Gördüm

EN İYİ SENARYO: Engin Günaydın-Vavien

EN İYİ MÜZİK: Atilla Özdemiroğlu-Vavien

EN İYİ GENÇ YETENEK: Elit İşcan- Hayat Var

TURKCELL İLK FİLM ÖDÜLÜ: Nefes: Vatan Sağolsun-Levent Semerci

6 yorum:

creep dedi ki...

bir ara Enbe, eski Türk filmleriyle özsdeşleşen şarkıları çaldı.Mavi Boncuk'ta, Selvi boylum al yazmalımdaki Cahit baba'nın o unutulmaz şarkısında, tempoyu kaçırdılar. Rezil oldular demek istemiyorum ama oldular.

dereotundannefretederim dedi ki...

ya bak işte creep.

zaten törende film müziklerini çalma fikri bence kötüyken, bir de çalarken üzerine böyle hatalar koymaları yazık ediyor demek istemiyorum ama ediyor :))

ahmet çakar gibi konuşuyoruz yalnız: şimdi ben adam değil demek istemiyorum yanlış anlaşılmasın ama adam olan böyle yapmaz :)

creep dedi ki...

done;
amacımız eleştirmek değil. Sadece b kadar iyi müzsyen varken neden bu kadar sığ bir orkestra kuruyorsun kendine.
Bir kanun, bir darbuka ve piyano hadi bir kaç tane gitar. Bu mudur Tr'nin en iyi orkestrası?
Bir james Last orkestrası vardı biz küçükken, adamlarda 4 tane saksafon vardı aynı anda öttürüyorlardı.
Soundcek yapmadan çıkarsan, habire cepten yersin.

Allegra'nde dedi ki...

görüntü yönetmeni ne oluyor doneciim? biraz teknik konuş benimle..

dereotundannefretederim dedi ki...

creep james last'ı anımsayamadım ben :P ama saksafon süper tat verir evet. pirinçten üflemelileri severim. özellikle trompet şahanedir

dereotundannefretederim dedi ki...

alle o kadar teknik konuşamam bak bilmiyosan söyle anlatıyım. bak biliyosan anlatmıyım :p ama o kamera varya işte filmi çeken, heh o, işte onun nasıl nerden ne zaman ve nereye bakacağını görüntü yönetmeni belirliyo.. hani hayat, ufak bi veledi bekliyo ya eski bi evin önünde, heh, işte o evin duvarlarında mesela yazılar var, kameranın onu göstermesini sağlıyo..

ne gerek var demişti bi arkadaşım fakültede o gün bugün her oscar töreninden önce arar lafımı sokarım (bak burda şair sana da sesleniyo:))