BIR GUN HERKES 15 DAKIKALIGINA BURAYA MOTTO YAZACAK /JUNE 2010

"fenomensin lan sen!"

30 Nisan 2010 Cuma

g.t

noldu canim aradaki nokta hosuna mi gitti?
senin icin fesatsa ben napiim diğ mi ama ?

neyse, biz de insaniz biz de populer kulturun hastasiyiz icabinda, ole kulplarada (bu da ayri mi olacakti ulvi) gerek yok radyoda zaplarken denk geldi, arkadasim bluetoothtan gondermis bi bakayim dedim, itunes da belesti alayim dedim, yapma yaaa!!!
iyinin guzelin yanindayiz her daim,yok abicim yok boyle birsey gayet net dinlemek istiyorum o nedenledir ki telefonuma kaydettim her zaman her yerde dinliyorum dinletiyorum, zaten mutemadiyen kendim de soyledigim icin bu sarkiyi cevremdeki insanlar zorunlu olarak merak ediyor ve dinlemek istiyorlar o vakit telefonu cekip play tusuna basiyorum zaten sarki mp3 calarin agzina surulmus sekilde duruyor, hemen patlatiyorum...

bilen bilir; flemenko, latin havalari benim havalarim sarkilarda cakma da (ulvi bu da ayri olacak diğ mi?) olsa bu ezgilere tatlara yer verilmesi cogu zaman benim bu eserleri sevmeme gerek ve yeter sebep olurlar. (isim ve sifat tamlamalarini arka arkaya kullandim anlamadiginiz bir yer olursa cevap anahtarinda aciklamali cozumler mevcut)

U-uzattin haci kisa kes aydin havasi olsun
J-aa sen benim aydin li oldugumu nerden biliyorsun
U-Facebook, FF, twitt bizim isimiz since 1982
J-allah ADSL ine zeval vermesin


Gökhan Turkmen - Biraz Ayrılık [YENI KLIP 2010] H.Q.
Uploaded by Nazand. - Explore more music videos.

* yanniz ozel rica; sarkinin ikinci bolunde yer alan nakarat kisminin ikinci tekrarinda sadece ritm olan bolumden bahsediyorum, ellerinizle eslik etmeniz fevkalade onemli, lutfen ritmin guzelligini hissedelim
tak ta-tak tak ta-tak haydi bakalim hobba... herkesi unuturda yuregim seni saklar bir tanem

ha bi de aykut abiyi severim bi ara seden e yamuk yapacak gibi oldu son anda siyirdi, neyse aile ici siddete karsiyiz (erman kuzu mode on)

sanirim bu post bitmicak (bir Rus la calismanin guzelliklerinden bu e leri a olarak telaffuz etmek)

dun dedigim gibi hali saha macindan sonra cok duygusallasmistim, buyuk ihtimalle gun icinde 1283 kez bu sarkiyi dinlemiz olmamla alakali, eve donunce gitarimi elime alip akorlarini da cikardim, insallah degerli bir ses sanatcisi arkadasimla bir araya gelip cosacagiz tez vakitte, temize cekeyim burada yayinlayacagim akorlari, eksik -yanlis artik kusuruma bakmicaksiniz...

28 Nisan 2010 Çarşamba

sokağın ve sokakçının yanındayız her daim

şimdi efenim kitchen'ımız bizim canımız biliyorsunuz. bu ara biraz boşlamış gibi görünsek de öyle değil (-ne öyle diil lan bal gibi de öyle). bu ara gelmesek de görmesek de bu kitchen bizim kitchen'ımızdııırr.

neyse.

pek möhterem kitchen dostları, bu ara bakıyorum da sokak müzisyenleri revaçta.

kendilerini yıllar yılı hayranlıkla izlemiş bir insan evladı olarak aciip mutlu mesudum bu durumdan. nerde görsem hemen yapışırım sanat dostlarına. metrodur, istiklaldir, sokaktır hepsi olur.

bak şimdi aşağıdaki vidYoyu 5 şubat'ta daksim metrosunda kayda almışım. abi negzel theremin çalıyor. özellikle 1:10'dan sonraya tikkat... bu theremin de yok efenim abi kapı alarmı yaparken bulmuş da, sonra sen bi patla, en iyi çıkış yapan grammy'sini al felan..


video

ben bu güzel insanı dinlerken iki hödük gelip "siz çalmıyosunuz" kabilinden homurdanında, müzisyen dost ona bi el hareketi çekende hooppp viiijjttt diye. abiler pek bi büyükçe toto olup gidende.

bu adamlar çok değerli hacı.
"egoları öldürüyoruz akımı"* için ziyadesiyle kıymetliler.
*bu akımı sonra konuşuruz.

öptm kib bye
sokak dostu okanitto

16 Nisan 2010 Cuma

SOLO

basligi gorunce solo test ten kac puan aldigimi merak ettiniz diğmi, merak etmeyin canim cok zeki oldugumu soyleyemem ama ne yalan soyliyim avarel modundaki arkadasin kafasindaki huniye hep hasta olmusumdur.

neyse konumuz bu degil:

Ders:flemenco
Konu: Sólo quiero caminar

Nöb. Öğrenci:
Paco de Lucia
Chano Dominquez

yaramazlık yapanlar:
Done
Eliza
LA
Yesu

efendim yillardan 1900 un 81 inci yili, biz ufakkene oluyor bu olaylar, paco abi bu albumu kaydetmis, cokta iyi etmis sayesinde icimiz cizz ediyor her seferinde (bu sarkidaki fluk ve bass olayini da hafife almamak lazim yazik onlarda insan) Bi detay daha size, Turk milletinin hatiralarinda onemli bir yer tutan ve yuregini hoplatan adeta gozune cop kacmiscasina aglatan bir sarkinin da yer aldigi bir albumdur bu album, Levent abinin sertabla evli oldugu, sertabin da atesle barutu yanyana koydugu yillar. Sarkinin ismi dabiki TUANA, orjinal ismiyle PALANQUE bu sarki ile ilgili detayi da baska bir dersimizde isleriz.

dilerseniz dersimize burada ara vererek Paco abimize soz verelim:

Play:PACO:SQC

konuyu karsilastirmali bir ornek ile pekistirmek istiyorum:

chano abimizde piyanist yani bildigin piyanocu, latin jazz, jazz fusion tadinda eserler veren bir BAND i var, allah basimizdan eskisk etmesin. Dikkatinizi cekecegim konu ana melodinin paco abi tarafindan gitar ile icra edilirken, chano abinin bu isi piyano ile yapmasi, ikisi de ayri lezzet ikisi de dadindan yinmez. Vokaldeki farklilikta ayri bir baharat (italian five spice tadinda) katiyor yoruma

Chano abimiz de su sekilde yorumlamis:

Play:CHANO:SQC

simdi size ev odevi bu iki yorum arasindaki 7 farki bulmanizi istiyorum; doğru cevaplari iletisim adresimize iletebilirisiniz.

cagimiz gorsellik cagi oldugundan mutevellit sizlere kaliteli olmasa da bir video ile veda atmek istiyorum:


Paco de Lucía- Solo quiero Caminar-1984
Uploaded by hijodelaluna. - Music videos, artist interviews, concerts and more.


NOT: Ulvi kardesim twitten ff den biraz basini kaldirda o guzel yuzunu bize de goster be kardesim

8 Nisan 2010 Perşembe

iki dil

dün akşam eve erken geldim.

kravatlı meşguliyetimin güzel günlerinden biriydi. çünkü birim olarak ayın elemanı tandansını yakaladığımız için sadece okumak zorunda kalanların okuyacağı veya genellikle sadece canı sıkılanların resimlerine baktığı bir dergi bizi fotoğrafladı. mayıs ayında bayilerdeyiz. ama siz yine ısrarla istemeyin bayilerden, dedim ya işte pek o kadar genel izleyici tadında bir dergi değil(yok lan +18'lik demek istemedim hemen hinlenme (hinlik), iş dergisi işte).. eh dergi işi de erken bitince kaçtım eve..

geçen hafta aldığım filmlerden türk filmi gecesi yapayım dedim. iki dil filmi. yani ben böyle etiketledim işte.

önce iki dil bir bavul'a daldım. çok beğenildiğini duymuştum ama bunun öncesinde konusundan biraz işkillenmiştim. ah benim bu önyargılarım. kürtçe-türkçe, ana dil-yabancı dil, üst alt kimlik, kürt köyünde türk öğretmen mottosu vs vs. hiçbir şey anlatmıyormuş gibi görünüp dünyanın en büyük orospuçocukluğu* ile hassasiyetlerimizi birilerine peşkeş çeken filmlerden zannetmiştim.

izledim sonunda. hep bir şeyler aradım. ama kaydadeğer, küfretmeye, yine mi siz orospuçocukları demeye gerek yokmuş. sıcak film. veletlerin mimiklerine gülümseyerek geçti bütün film.


buna benzer filmlerde iletişememe sorunlarını gördüğümde hemen aklıma "lost in translation"** geliyor. negzel filmdi yahu. babel de lezizdi bak. neyse bizim öğretmenin çabalarına sıkıntılarına burkulsam da yavaş yavaş aşama kaydetmesi, zülküf'ün okumayı ve türkçeyi sökmesine de pek bir sevindim.

film bitirken saate baktım, ikinci filmin bitişini hesapladım.yarımı bulacaktı bitmesi ama izleyecektim artık, kaç gündür bana bakan diğer dil filmini..

iki dil bir bavul biter bitmez, başka dilde aşk'a daldım..

filmde birkaç hikaye birden vardı, bak burdan inaritu'mun babel'i, amores perros'u veya 21 gram'ına benziyor (benzetmese ölecek hastalığı) 3 hikaye var. ama öyle "filminde birçok şeyi anlatmaya çalışırken hiçbirini iyi anlatamamış" değil, değindiği konuları da şahane anlatmış bir film..

başlarken uyukluyordum ama ortasına geldiğimde dimdik izlerken buldum kendimi. sonu da güzel bitti.. müzikleri de lezizdi. şunu söyliyim, bu mor ve ötesi hangi filme şarkısını verse o film tutar arkadaş. bkz. mustafa hakkında her şey***. mor ve ötesi dışındaki şarkılar da çogzeldi. iyi seçimler olmuş.

senaryosunu yönetmen ilksen başarır'la birlikte mert fırat birlikte yazmış. aferin dedim ulan çocuğa. ilk bakışta beklenmeyecek hareketler bunlar. insanların önyargılarımı bu şekilde ezmeleri, üzerinde tepinmeleri çok hoşuma gidiyor. film sağır bir adamın hikayesini anlatırken biraz daha ses oyunları yapmasını beklerdim aslında ama olsun.






iki film de güzeldi valla. ulan artık öyle bir hakle getirdiniz ki beni "türk filmi seviyorum" demekten çekinirim oldum. hayır ne oluyorsa " ben türk filmine gitmem"**** deyince. boyunuz uzuyor sanıyorsunuz ama değil. bak şunu demeyeceğim, "türk filmi izlemeyip boktan amerikan romantik komedilerine bayılırsınız" demeyeceğim. en güzel avrupa filmlerini, en süpersonik uzakdoğu filmlerini de tercih etseniz çok iyi türk filmleri izlenmeli bence. ama bunu yapmıyorlar diye de üzülemem.

*****

işte böyle. uzun zamandır bi kasavet var üzerimde. içimden gelmiyor. idare ediverin bunlarla.

Jevoo sen özletme, yaz..

*çok afedersiniz ağzımı bozdum.
**ulan bill murray'e oscar vermemişlerdi. üzülmüştüm.
***mustafa hakkında her şey, çağan ırmak'ın zirvesidir. sonrasında aşağıya doğru inmeye başlamıştır.
****"ben türk filmine gitmem" diyen adama "o zaman hadi sektör git"* diyesim geliyor ama içime atıyorum. sonra her şeyi içine atıyorsun diyorlar, söylesem mi :P
*****yazıyı yazarken duman'ın senin marşın sarkısını otomatiğe aldım. olm duman çok acaipsiniz yea yea yea.. sözler de manidar oldu.

sözlerimiz vardır, söylemek zaman alsın
ellerimiz bağlı, istediği kadar olsun
hislerimiz farklı, öfkeden uzak olsun

***** http://fizy.com/s/1ah02i